Business Performance


Logo Media Modeling

Media Modeling

MEDIA WIRKUNG STEIGERN – BUDGETS OPTIMAL EINSETZEN


Machen Sie Ihre Werbung noch erfolgreicher. Mit unseren Analysen zeigen wir Ihnen auf, wie Sie zielgerichtet in ihre Marke investieren. Dabei berechnen wir präzise die Absatzwirkung der jeweiligen Mediaktivitäten – differenziert nach TV, Print, Radio und Digital. So wird deutlich, welchen Beitrag die einzelnen Maßnahmen leisten.

Wo sollte mehr, wo weniger investiert werden? Wir entwickeln wirksame Mediapläne und zeigen Ihnen auf, welches Kampagnenprofil die höchste Absatzwirkung hat. Und wir gehen noch einen Schritt weiter: Im Media-Modeling identifizieren wir anhand von unterschiedlichen Szenarien die jeweilige Wirkung Ihrer Mediaschaltungen auf Absatz und Profitabilität. Und liefern Ihnen damit eine sichere Entscheidungsvorlage für einen effizienten Media- und Budgeteinsatz.

MEDIA MODELING AUF EINEN BLICK


check Wirkungsmessung differenziert nach Mediakanälen
check Mediaplanung & Mediamix
check Optimale Kampagnenprofile
check Absatz/Profitabilitätsprognosen

Business Performance


Logo Media Modeling

Media Modeling

INCREASING MEDIA EFFECTIVENESS – OPTIMALLY UTILISING BUDGETS


Make your advertising even more effective. Using our analyses, we will demonstrate to you how to implement targeted investments in your brand. We precisely calculate the sales impact of the relevant media activities – broken down into TV, print, radio and digital. In this way, it becomes clear what contribution the individual measures provide.

Where should more be invested, and where less? We develop effective media plans and demonstrate to you what campaign profile exhibits the highest sales impact. We even take it one step further: our media modelling identifies the applicable impact of your media placements on sales and profitability based on various scenarios. As a result, we also provide you with a safe decision basis for efficient media and budget utilisation.

MEDIA MODELLING AT A GLANCE


check Impact measurement differentiated according to media channels
check Media planning & media mix
check Optimum campaign profiles
check Sales/profitability forecasts